Loopvereniging

Loopgroep.jpg
Waar en wanneer

De Looptrainingen van AV-Olympus vinden plaats op dinsdagavond van 19.30 tot 21.00 uur. In de winter trainen we op bij het Landschapspark de Laan in Ledeacker.  In zomermaanden trainen we in de bossen in St. Anthonis. De looptrainingen staan onder begeleiding van gediplomeerd looptrainer Eric Sommers.

Voor wie

Voor de loopgroep geldt dat zowel de beginnende recreantenloper als ook de wedstrijdloper, van harte welkom zijn. De trainingen zijn geschikt voor iedereen omdat de training in niveaugroepen plaatsvindt.

Dus ook beginners zijn van harte welkom. De door de wol geverfde loper, willen we uiteraard ook graag begroeten.

De training

De looptrainingsavonden hebben telkens een andere programma. Weliswaar zijn de  warming-up, loopscholing, snelheidstraining en cooling down de vaste onderdelen op zo'n avond; de inhoudelijke kant varieert eindeloos, denk aan extensief en intensief vaartspel, heuvel- , bos- en tempolopen.
Wat betreft het niveau zijn alle lopers ingedeeld in een groep op basis van het behaalde resultaat van de coopertest, die een- of tweemaal per jaar gehouden wordt.

Doel van je looptraining

Het doel bepaal je zelf. De ene loper wil alleen maar trainen voor de conditie en/of gezondheid en/of om een kilootje kwijt te raken, de ander traint omdat hij aan een bepaalde wedstrijd wil deelnemen. Weer anderen trainen voor een halve of een hele marathon. Maar te allen tijde bepaalt de loper zelf wat zijn doel is.

Kosten

Er zijn ongeveer 50 looptrainingen per kalenderjaar (2 weken zomerstop). De contributie bedraagt voor een kalenderjaar € 55,00 inclusief recreantenlicentie bij de Atletiekunie. Een looptraining inclusief licentie kost je dus slechts € 1,04. De licentie geeft op haar beurt korting op deelnamegeld aan wedstrijden en korting bij inkopen bij bepaalde bedrijven in het land.

Lidmaatschap

Als je nog geen lid bent van onze vereniging kun je gratis aan enkele trainingen van de loopgroep meedoen. Zo kun je bekijken of een looptraining iets voor je is. Indien je besluit om lid te worden, stuurt de secretaris jou een email, waarin je je persoonsgegevens door kunt geven. Als lid geef je uiterlijk half november aan of je het kalenderjaar erna lid blijft. Dit is nodig, omdat de secretaris de leden vervolgens voor 1 december aangemeld moet hebben bij de Atletiekunie.
Hierna ontvang je je lidmaatschapspas.

Korting

Onze leden kunnen op vertoon van de lidmaatschapspas 10% korting verkrijgen bij aankoop van loopkleding bij Van Neerven Sport in Boxmeer. Ook bij het Loopcentrum in Horst krijgen leden van Olympus 10% korting bij aankoop van loopkleding en loopschoenen. Daarnaast geeft de pas ook korting op inschrijfgelden bij diverse loopmanifestaties.

informatie

Voor meer informatie en aanmelding kunnen belangstellenden terecht bij Eric Sommers, trainer van de loopgroep: 0485-383803. Mailen mag ook: looptrainer@av-olympus.nl